2018. nov 06.

Ne szkennelj magadnak a Tescoban, mert semmi értelme!

írta: ajuhaszbalint
Ne szkennelj magadnak a Tescoban, mert semmi értelme!

Tipikusan az a csávó vagyok, aki ha valami szembejön vele az utcán (értsd: meglátok valami új dolgot), azonnal ki akarom próbálni, és általában tök pozitívan csalódom az abszolút hülye dolgokban is. Na de a Tesco Scan&Go-ja több volt annál is.

Itt volt a hosszúhétvége, természetesen Bálint szombat este 21:00-kor megy el vásárolni, de mivel 15 tétel volt a listámon, és nem akartam engedni, hogy bármilyen akció felirat eltérítsen kijelölt utamból gondoltam menni fog. Micsoda technikai bravúr - gondoltam én -, hogy a britek után a mi kis gazdaságos áruházunkban is felütötte fejét ez a szkennelj magadnak játék, csalogató "próbáld ki" feliratok, meg "könnyű vele a vásárlás" satöbbi bullshit, na mondom jó, legyen. Majd az estém itt váratlan fordulatot vett.

18903022_1695289750775433_211117928_n.gif

Azon kívül, hogy az Insta sztorimban jól nézett ki a lézeres csodafegyver, a vásárlási élmény már az első tárgy beszkennelésénél lecsökkent nullára: kb. 5 másodpercig gondolkodott, majd megkérdezte, hogy hány darab tejet vettem. Mondom egy, rányomok a gombra, 5 másodperc, ok, ott a listán. Aztán amikor a következő elemet vettem, amiből négy volt, hát persze, hogy végig kellett csipogtatnom egyesével...

Számomra laikus, egyszerű vásárlóként nem értem mi a francért dobálja ki, hogy ilyen dolgozói kedvezmény, 20AKC% és 2T3TKAP kódnevek és barátai... gondolom a sima kasszarendszer átkosából csepegett át az én kis androidos eszközöm kijelzőjére, de mondjuk ez még a legkisebb gond. A legnagyobb, hogy nem áll kézre.

Hiába próbál az ember mellette pakolni, beleakad, máshogy kell forgatni a kezed, nem is egy "ravaszt" húzol mint a normál szkennelőnél, hanem középen kell nyomni, tehát holt nem praktikus. De a legnagyobb para az vele, hogy töménytelen idő megy el a semmire. Arra, hogy lerakod, felveszed, odatartod, becsipogtatod.

A kedvencem az, hogy csak emiatt a szkennelős sz_r miatt képesek voltak visszarakni a jó öreg, matricát kinyomó zöldségmérlegeket, aminél meg persze sor áll, mert mindenki azt hiszi, hogy ha "simán" vásárol, akkor is ott kell lemérnie, holott ez továbbra is a pénztárnál zajlik (és ez is időt vett el tőlem, főleg 4-5 kör zöldség-gyümölcsnél 1-1 perceket szobroztam, hogy nyomhassam a kis matricám, amit haha, miután kinyom, BESZKENNELEM!)

18902221_1695213877449687_560215945_n.jpg

A vásárlás 21:57-kor álltam a kasszához, hosszúhétvége előtt, érthető, sok az ember, de 22:00-kor lezárni a kasszákat? Normálisak? Pont az önkiszolgáló részt. Emberünk közli, hogy akkor most álljak be a sorba. Mondom á-á, nem azért szenvedtem ennyit, meg különben is, hát nem ez a jövő? Félszegen húzza a száját, mondja, hogy akkor még menjek.

Közben Jolánkát leszúrja Janó, hogy ilyet ne csináljon, mert rontja a statisztikát, tegnap még 400-an szenvedtek ezzel a szkennelős izével, ma meg már csak 250-en, így ez bukó lesz nekik, jaj prémium.

Jolánka eltűnik-megjelenik, és hoz egy másik szkennelőt. Merthogy a szkennelőmet is beszkennelik, majd azt a szkennelőt párosítja az önkiszolgáló pénztárhoz. Tudod még követni? Mert nagyjából én is itt vesztem el, és jöttem rá, hogy ennek az egésznek semmi értelme. Ez nekik, és nekem sem jó, nem könnyítés. 

És: érkezik a harmadik szkennelő, ezzel ellenőrizte szúrópróbaszerűen a vásárlásomat, hogy mindent lehúztam-e az első szkennelővel... Miután ez ok, önkiszolgáló pénztár kifagy, majd nem viccelek, 2-3 percen keresztül másolta át az adatokat - esküszöm itt már bántam, hogy nem álltam be egy pénztárhoz.

Ne szkennelj, azt a fél órát mással is töltheted, túl rövid az életed - és ments meg egy munkahelyet a Tescoban, mert ez a szkennelj magadnak cucc egy faszság.

Szólj hozzá

tesco bevásárlás scan&go